رنگ لباس و روحيه
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

رنگ لباس و روحيه

ارتباط رنگ لباس و روحيه

رنگ‌هاي روشن شادي‌آورند

به‌طوركلي رنگ‌هاي روشني كه نوعي شادي و سرزندگي را با خود به همراه دارند، باعث شادابي و نشاط افراد مي‌شوند. وقتي شما لباس‌هايي با رنگ‌هاي روشن و نزديك به رنگ‌هاي طبيعت به تن مي‌كنيد، هم براي خودتان نشاط روحي به همراه مي‌آوريد و هم براي اطرافيانتان. از سوي ديگر، پوشيدن لباس‌هايي با رنگ‌هاي تيره و خنثي مانند مشكي يا خاكستري مشكلاتي مانند حس اندوه، غم و كرختي را در خود فرد و نزديكان او ايجاد مي‌كند. نگاه كردن به رنگ‌هاي شاد، باعث افزايش سلامت رواني جامعه مي‌شود. مكانيسم شاد شدن در اثر مشاهده رنگ‌هاي زيبا و روشن در بدن هم به اين صورت است كه ذهن افراد به محض ديدن اين رنگ‌ها، زيبايي خاصي از محيط برداشت مي‌كند و به نشاط مي‌رسد. رنگ‌هاي شاد و روشن پيام‌هاي خوشي را از خود متصاعد مي‌كنند و باعث رضايت‌خاطر افراد مي‌شوند. در حديث معروفي از پيامبر بزرگ اسلام(ص) آمده: «نگاه كردن به سبزه باعث افزايش نور چشم مي‌شود.» اين افزايش نور چشم به واسطه طراوت و شادابي پنهان در رنگ سبز طبيعت است كه به روان ما انسان‌ها انتقال پيدا مي‌كند.


آدم‌هاي افسرده، رنگ‌هاي تيره

حتما مي‌دانيد كه همه ما انسان‌ها به‌طور ذاتي به دنبال شادي، خوشحالي، زيبايي و زيباگرا هستيم و به همين دليل علاقه فراواني به رنگ‌هاي شاد و زيبا داريم. شايد با استناد به همين دلايل بتوان گفت گاهي آنهايي كه به رنگ‌هاي تيره و خنثي مانند مشكي يا خاكستري علاقه دارند، به نوعي از برخي ناراحتي‌هاي رواني مانند افسردگي يا انزوا رنج مي‌برند.

البته گاهي استفاده از رنگ‌هاي تيره نوعي قرارداد اجتماعي است و نمي‌توان آن را نتيجه افسردگي يا حزن و اندوه يك جامعه دانست؛ مثلا ممكن است پوشيدن لباس‌هاي خاكستري، قهوه‌اي يا سرمه‌اي از قوانين شركتي باشد و پيروي از چنين قانوني به‌هيچ‌وجه به معناي افسرده بودن كارمندان آن شركت نيست. استفاده از رنگ‌هاي روشن و شاد در جامعه باعث بروز شادي عمومي، نشاط، تمدد اعصاب، بالا رفتن قدرت تصميم‌گيري، دوري از پرخاشگري و استرس و اضطراب و رسيدن به آرامش مي‌شود به اين ترتيب سلامت رواني افراد جامعه تامين خواهد شد، حتي ممكن است اعتماد به نفس در چنين جوامعي بالاتر هم برود.


رنگ لباس، حال روان

رنگ لباس‌‌هايي كه مي‌پوشيم، به همان اندازه كه بر روان ديگران تاثير مي‌گذارد، مي‌تواند بر روان خودمان هم تاثيرگذار باشد. يعني نوعي تطابق رواني بين فرد و لباسي كه مي‌پوشد ايجاد مي‌شود و رنگ لباس شادي يا اندوه دروني را در فرد ايجاد يا به او القا مي‌كند. به عبارت ساده‌تر، مي‌توانيم با رنگ‌هايي كه در طول روز از آنها استفاده مي‌كنيم، با دنياي درونمان ارتباط برقرار كنيم در صورتي كه با ديدن رنگ لباس ديگران با روحيه آنها آشنا مي‌شويم. البته تفاوت چنداني در اين دو نوع ارتباط رواني با رنگ‌ها وجود ندارد و نقطه مشترك هر دوي آنها اين است كه بر سلامت رواني تاثيرگذار هستند. به همين دليل به تمام اعضاي خانواده توصيه مي‌شود براي حفظ نشاط و شادابي خود و خانواده‌شان در خانه لباس‌هاي مرتب و با رنگ‌هاي شاد و روشن بپوشند.


معلم‌ها و مربي‌ها رنگ روشن بپوشند

توصيه ما كه آموزش و پرورش هم آن را به معلم‌ها، به‌خصوص معلم‌ها و مربي‌هاي دبستان و پيش‌دبستان، ابلاغ كرده، اين است كه حتما هنگام حضور در كلاس، لباس‌هايي با رنگ‌هاي شاد و روشن بپوشند. منظور ما از رنگ شاد حتما استفاده از مقنعه، مانتو يا پيراهن‌هايي با رنگ سرخابي و نارنجي نيست؛ منظور رنگ‌هايي مانند كرم، ليمويي، آبي آسماني، سفيد يا سبز است. از آنجا كه روحيه كودكان ازما بزرگ‌ترها لطيف‌تر است، دنياي آنها با شادي، نشاط و بازي همراه است و سلامت رواني‌شان به آن بستگي دارد و شخصيت آنها هنوز در حال رشد و شكل‌گيري است، ارتباط‌هاي آنها بيشتر به صورت لمسي است. يعني بچه‌ها از قدرت ذهن و تجزيه و تحليل‌هاي منطقي، كمتر استفاده مي‌كنند و به همين دليل ارتباط آنها با محيط اطرافشان بيشتر به صورت كلامي و ديداري است. به همين دليل هم از مربيان مهد يا والدين كودكان خواسته مي‌شود در ارتباط كلامي از صداهاي ظريف و لفظ‌هاي زيبا (مانند عزيزم، قربونت برم، خاله‌جون يا...) براي ارتباط برقرار كردن با كودك استفاده و در حوزه ديداري هم با پوشيدن لباس‌هايي با رنگ‌هاي شاد با كودك ارتباط بيشتري برقرار كنند. اصلا به دليل همين لطافت روحيه بچه‌هاست كه معمولا در دبستان‌ها و مهدهاي كودك از رنگ‌هاي روشن و شاد براي رنگ‌آميزي در و ديوار استفاده مي‌شود. بچه‌ها در چنين فضايي سلامت رواني و آرامش بيشتري دارند و قادر به تحمل محيطي غير از محيط خانه براي چند ساعت متمادي خواهند بود. بچه‌ها با چنين فضايي مي‌توانند ارتباط عميق‌تري برقرار كنند.

پوشيدن لباس‌هايي با رنگ شاد به مادران و پدراني كه فرزند كوچكي در خانه دارند نيز توصيه مي‌شود.

سلامت

گردآوري : پايگاه اينترنتي پرشين وي

 

ريزش مو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 12:46 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 908
بازدید کل : 66208
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما